
poistná udalosť?...poradím a pomôžem.
Prvotné úkony
- nahlásenie poistnej udalosti poistovateľovi - do 15 dní odo dňa vzniku a bez zbytočného odkladu
- dokumentácia poškodených vecí
- ich stav tesne pred poistnou udalosťouv - funkčnosť, vzhľad, opotrebenie
Všeobecné zásady
Škodová udalosť je taká udalosť, ktorá môže byť dôvodom na vznik povinnosti poisťovateľa plniť a nastala počas doby poistenia.
Poškodený si škodu uplatňuje a preukazuje. To znamená, že pokiaľ nastala udalosť, ktorá je uvedená vo VPP daného poisťovateľa, poškododený musí zdokumentovať hodnotu poškodených vecí. Najčastejšie to býva pokladničným dokladom o kúpe a fotodokumentáciou. Je dôležité, aby ste poškodené veci mali zdokumentované i pred poistnou udalosťou (fotograficky), aby bolo možné následne určiť čo najpresnejšie hodnotu poškodených vecí v čase škodovej udalosti.
Poisťovateľ pri oprávnenej škodovej udalosti poskytne poistné plnenie na znovuzriadenie alebo obstaranie poškodených vecí od ktorých môže odpočítať hodnotu zvyškov.
Znovuzriadenie – uvedenie do pôvodného stavu (tesne pred poistnou udalosťou), poisťovateľ hradí prácu aj materiál (po konzultácii s poisťovateľom sa doporučí firma na opravu – aby nevznikli neoprávnené nároky – npr. neprimerane vysoká hodinová mzda, doprava a pod.)
Obstaranie – poisťovateľ hradí kúpu poškodených vecí.
Hodnota zvyškov – nepoškodené veci (npr. nepoškodená škridla) zostávajú vo vlastníctve majiteľa a môže ich speňažiť.
Majetkové poistné zmluvy sú najdlhšie trvajúce poistné zmluvy na poistnom trhu s množstvom variant poistenia a preto je veľmi dôležité pristupovať ku každej škodovej udalosti individuálne. Neváhajte a kontaktujte ma na mail alebo telefonicky.